https://arasta360.com/

ساخت وبلاگ

شما در حال انتخاب رنگی لوکس، اشرافی و بسیار زیبا برای دکوراسیون هستید، اما بهتر است قبل از خرید هر وسیله‌ای با این رنگ، میزان جسارت خودتان را محک بزنید! حقیقت این است که رنگ زرشکی در دکوراسیون بسیار زیبا است؛ اما استفاده نامنظم از آن بدون دقت، باعث از بین رفتن جذابیت رنگ می‌شود. در عین حال ممکن است نوعی بی‌نظمی در ظاهر خانه به نمایش بگذارد و به بی‌سلیقگی متهم شوید. اما در صورتی که اصول استفاده از این رنگ را به‌درستی رعایت کنید، شما صاحب خانه‌ای با دکوراسیون لوکس، جذاب و خاص خواهید شد.

به‌طور کلی رنگ زرشکی یکی از زیرمجموعه‌های قرمز تیره محسوب می‌شود که به دلیل شباهت زیاد به رنگ زرشک، به این نام مشهور شده است. کاربرد رنگ زرشکی در دکوراسیون زرشکی کمی سخت و هوشمندانه است و نیاز به دقت بالایی دارد؛ اما در صورتی که کار را درست پیش ببرید، از نتیجه آن شگفت‌زده خواهید شد.

اگر شما هم قصد دارید تغییری لوکس به دکور خانه بدهید و رنگ زرشکی را برای این کار انتخاب کردید، پیشنهاد می‌کنم این نوشتار را تا پایان آراستا مطالعه کنید. من در ادامه این صفحه قصد دارم روش‌های استفاده و کاربرد رنگ زرشکی را در دکوراسیون بررسی کنم و نکات آن را بیان می‌کنم.

کاربرد رنگ زرشکی در دکوراسیون زرشکی

با توجه به اینکه رنگ زرشکی زیرمجموعه قرمز است، برخی از اصول کاربرد آن‌ها در دکوراسیون شباهت زیادی به هم دارد. البته زرشکی حساسیت‌های بیشتری دارد و نمی‌توانید یک دکور رنگارنگ و شاد از آن توقع داشته باشید؛ این در حالی است که با ترکیب چند رنگ شاد همراه با قرمز می‌توانید تم تابستانی به خانه بدهید و یا دکور را کاملا رنگارنگ و شاد کنید. بهتر است بدانید که با کاربرد رنگ زرشکی شما در مسیر دکوراسیونی موقر و سنگین هستید. چیزی که بیشتر افراد آن را می‌پسندند و در آن احساس آرامش می‌کنند.

در عین حال با انتخاب این رنگ در چیدمان خانه، در گزینش سایر رنگ‌ها کمی محدود می‌شوید؛ اما این محدودیت به این معنا نیست که نمی‌توانید زیبایی را به خانه بیاورید. بلکه کاربرد رنگ زرشکی در دکوراسیون زرشکی به شما کمک می‌کند که سبک لوکس و گاهی درباری به دکور خانه بدهید و در برخی موارد هم می‌توانید دکوراسیون کلاسیک خانه را به سبک ویکتوریایی نزدیک کنید. بیایید شروع کنیم!

مبلمان زرشکی در دکوراسیون زرشکی

خوب اولین انتخابی که از رنگ زرشک در خانه می‌شود، انتخاب مبلمانی به این رنگ است. شروع کار اصلا سخت نیست و فقط کافی است به یک فروشگاه مبلمان بروید و بر اساس سبک کلاسیک یا مدرنی که برای دکور خانه انتخاب کردید، مبلمان مناسب را خریداری کنید. اما زمانی که مبلمان زرشکی را در خانه چیدمان کردید، حالا کار اصلی دکوراسیون خانه شما آغاز می‌شود.

مبلمان زرشکی نمایی لوکس و سلطنتی دارند و در عین حال با دیدن آن‌ها وقار و آرامش را دریافت می‌کنید. همچنین در صورتی که پارچه روکش مبلمان از متریال مخمل باشد، زیبایی بیشتری به آن می‌دهد. حالا نوبت آن است که همه‌چیز را باهم ست کنید.

موضوع این است که خرید مبلمان زرشکی اصلا سخت نیست؛ اما کار زمانی سخت می‌شود که بخواهید رنگ‌های مناسب و هماهنگ با آن را پیدا کنید. بهتر است بدانید که رنگ زرشکی سنگین و شیک است و به همین دلیل نمی‌توانید آن را با هر رنگی ترکیب کنید. در عین حال نباید بیشتر از سه یا چهار رنگ در کنار آن استفاده کنید؛ زیرا در این صورت خانه به‌شدت شلوغ، خسته‌کننده و درهم دیده خواهد شد و شما هم به بی‌نظمی متهم می‌شوید!

به همین دلیل حتما استفاده از رنگ‌های متعدد را کنار بگذارید. اگر دکوری کلاسیک دارید، می‌توانید مبلمان زرشکی را با رنگ طلایی ست کند تا ترکیبی بسیار لوکس و زیبا در خانه ایجاد کنید. این دو رنگ حتی می‌توانند شما را به سبک ویکتوریایی در دکوراسیون هم نزدیک کنند. اما در صورتی که مبلمانی با طرح و سبک مدرن در خانه دارید، بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن و خنثی مانند کرمی بروید تا هارمونی خوبی بین رنگ‌ها در دکوراسیون مدرن ایجاد شود.

در چیدمان دکوراسیون مدرن رنگ‌ها اهمیت زیادی دارند و باید از المان‌هایی ساده با رنگ‌های خنثی و روشن کمک بگیرید. به همین دلیل اگر مبلمان مدرنی با رنگ زرشکی انتخاب کردید، دلیلی وجود ندارد که سایر المان‌ها هم با این رنگ باشند. بهتر است فرش را در تم رنگی طوسی و خاکستری انتخاب کنید. کوسن‌هایی به رنگ کرمی و با طرح‌های ساده بخرید و یا اینکه نمای کلی دکور را به سمت رنگ سفید ببرید.

همچنین فراموش نکنید که به هیچ‌وجه چند رنگ خنثی مانند طوسی، سفید، کرمی، قهوه‌ای یا مشکی را در کنار هم با مبلمان زرشکی ست نکنید. این کار فقط باعث بی‌نظمی، شلوغی و زشت شدن رنگ در نمای خانه می‌شود. فقط روی یک یا دو رنگ در کنار زرشکی تاکید کنید تا نظم در آن دیده شود. پس مراقب باشید!

اگر دوست دارید خانه نمایی سنتی به خوب بگیرد و احساس خوشایندی از آرامش در آن موج بزند، رنگ سبز بهترین انتخاب در کنار زرشکی است. برای این کار می‌توانید بعد از چیدن مبلمان زرشکی در دکوراسیون زرشکی، کوسن‌هایی به رنگ سبز و از متریال مخمل استفاده کنید. همچنین فرشی با زمینه سبز درخشان ایرانی هم انتخاب بسیار خوبی است تا آرامش و طبیعت را به این فضا دعوت کند.

یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها در کنار مبلمان زرشکی، رنگ چوب است. برای این کار هم انتخاب‌های متعددی پیش روی ما قرار دارد. از کفپوش پارکت و یا سرامیک با رنگ و طرح چوب گرفته تا سایر وسایل چوبی مانند بوفه و کتابخانه که از این رنگ در آن‌ها به کار رفته باشد. در عین حال ترکیب زرشکی و قهوه‌ای چوبی می‌تواند دکوراسیون را کاملا سنتی و سنگین کند، به‌طوری که نمایی لوکس و در عین حال آرام به آن ببخشد.

پرده زرشکی در دکوراسیون زرشکی

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای استفاده از رنگ شیک زرشکی در خانه، انتخاب پرده زرشکی است. المانی لوکس و باوقار که به‌سرعت می‌تواند نمای دکوراسیون خانه را به سمت شکوه و زیبایی ببرد. همچنین با انتخاب پرده زرشکی در دکوراسیون زرشکی می‌توانید چیدمانی مجلل از خانه به نمایش بگذارید و تحسین تمام دوستان و خانواده را برای خودتان بخرید.

البته بازهم تاکید می‌کنم که مراقب باشید و بی‌گدار به آب نزنید. پرده زرشکی به دلیل رنگ تیره خود می‌تواند تا حد زیادی جلوی ورود نور را به خانه بگیرد و باعث تاریک و کوچک شدن خانه باشد. بنابراین اگر نورپردازی خوبی در خانه ندارید و یا اینکه فضای پذیرایی به اندازه کافی بزرگ نیست، بهتر است با پرده این رنگی خداحافظی کنید و از این رنگ در سایر المان‌ها استفاده کنید.

اگرچه پرده زرشکی در  این دکوراسیون بسیار زیبا و موقر است؛ اما به همان اندازه قدرت شگفتی در کوچک نشان دادن خانه‌های کوچک‌تر دارد. به همین دلیل انتخاب خوبی برای سالن‌های پذیرایی بزرگ محسوب می‌شود. حتی در صورتی که خانه بزرگی دارید، بازهم از رموز نورپردازی مناسب غافل نشوید و کمی نور خانه را تقویت کنید تا زیبایی بیشتری به نمای خانه و رنگ‌ها بدهید.

خب حالا که تصمیم گرفتید پرده زرشکی در فضای پذیرایی به کار ببرید، پیشنهاد می‌کنم که به متریال پارچه آن هم دقت کنید. اگر دکوراسیون مدرن دارید، سعی کنید همه‌چیز نمایی از سبکی به نمایش بگذارد . به همین دلیل در انتخاب جنس پارچه پرده هم بهتر است از حریر و سایر الیاف سبک و کم‌حجم کمک بگیرید. اما برای دکوراسیون کلاسیک حتما پرده زرشکی را از متریال مخمل به کار ببرید تا دکور لوکس و شیکی به نمایش بگذارد. برای این کار هم می‌توانید و الان‌هایی از مخمل زرشکی و بلند از سقف تا کف خانه به کار ببرید و در کنار آننآن پرده حریر سفید رنگ نصب کنید. این دو در کنار هم زیبا و هماهنگ هستند و ترکیب دکور را بهتر نشان می‌دهند.

پرده زرشکی در دکوراسیون زرشکی

 

پیشنهاد ویژه: انواع پرده در دکوراسیون داخلی_ نقش و اهمیت آن

پاف زرشکی در دکوراسیون داخلی

در حال حاضر المان‌های مختلفی در خانه قابل استفاده هستند که تنوع، خلاقیت و زیبایی را به دکوراسیون دعوت می‌کنند. یکی از این موارد پاف‌ها هستند که بیشتر از کاربردی بودن، عنصری دکوراتیو محسوب می‌شوند و در سبک‌های مختلف سنتی تا مدرن در بازار موجود هستند.

اگر دوست دارید دکوراسیون با این رنگ در خانه داشته باشید و هزینه زیادی روی دست شما نگذارد، چرا به سراغ پاف زرشکی در دکوراسیون داخلی نروید. پاف ها قیمت مناسبی دارد و به‌سرعت می‌توانند توجه همه را به سمت خود جلب کنند. همچنین تنوع در ساخت  و کاربرد آن‌ها هم دست شما را برای انتخاب گزینه بهتر باز می‌گذارد.

به‌طور مثال می‌توانید از یک پاف زرشکی نرم در کنار مبلمان استفاده کنید تا فضایی برای نشیمن ایجاد کنید و یا اینکه به سراغ پاف های چوبی  و سبک بروید که بیشتر به‌عنوان پایه کاربرد دارند و گزینه خوبی برای قرار دادن گل‌ها، گیاهان و یا سایر المان‌های دکوراتیو در خانه هستند.

کاغذدیواری زرشکی در دکوراسیون زرشکی

هنوز هم انتخاب‌های زیادی برای ایجاد دکور این رنگی در خانه وجود دارد. به‌طور مثال می‌توانید از کاغذدیواری‌هایی با این رنگ کمک بگیرید. برای این کار بازهم نگاهی به دکوراسیون خانه و سبک آن بیاندازید. اگر خانه‌ای با چیدمان مدرن دارید، بهتر است کاغذدیواری‌ها دارای سبک آبرنگی و ملایم باشد تا به‌خوبی در کنار سای المان‌های مدرن هارمونی برقرار کند. اما در دکوراسیون کلاسیک می‌توانید از کاغذدیواری با سبک داماسک استفاده کنید.

همچنین در صورتی که در ترکیب کاغذدیواری، رنگ طلایی هم وجود داشته باشد، عالی است تا با المان‌های طلایی در خانه هماهنگ شود. به‌خصوص اگر لوسترهایی با رنگ طلایی داشته باشید که درخشش نور آن در کنار طرح‌های کاغذدیواری، جلوه زیبا و شیکی از خانه به نمایش می‌گذارد.

در عین حال فراموش نکنید که دلیلی وجود ندارد تمام کاغذدیواری‌ها از یک طرح و در رنگ زرشکی باشند. شما می‌توانید فقط چند قاب را به‌طور اختصاصی کاغذدیواری کنید و بقیه دیوار را با رنگ سفید بپوشانید. در این صورت علاوه بر اینکه خانه تاریک و تیره دیده نمی‌شود، شادابی بیشتری دارد و نیاز به نورپردازی‌های اضافی ندارید.

کاغذدیواری زرشکی در دکوراسیون زرشکی

کلام پایانی

شما چقدر به رنگ زرشکی علاقه دارید؟ این رنگ سحرآمیز که به‌سرعت می‌تواند نمای خانه را به سمت وقار، آرامش و زیبایی ببرد. اما در عین حال نیاز به انتخاب هوشمندانه المان‌ها و رنگ‌های دیگر دارد. همچنین برای ایجاد دکوری زرشکی نیازی نیست که فقط روی پرده، کاغذدیواری، مبلمان و یا المان‌های بزرگ تاکید کنید. شما می‌توانید با انتخاب المان‌های کوچک مانند کوسن، رومیزی، اکسسوری های تزئینی، ابزار دکوراتیو و مواردی از این دست نمای کلی خانه را به سمت زرشکی ببرید. اگر کمی در انتخاب رنگ‌های هماهنگ و المان‌ها دقت کنید، خواهید دی که این کار نه‌تنها سخت نبود؛ بلکه زیبایی بیشتری به چیدمان خانه داده و خودتان هم شکفت زده می‌شوید.

https://blog.arasta360.com/how-to-have-a-crimson-decoration/

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : آراستا, دکور, دیزاین , نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت: 13:09

در حال حاضر فرش فانتزی بهترین انتخاب برای ایجاد فضایی مدرن و خلاقانه در فضای خانه است. در عین حال این فرش‌ها با قیمت‌های بسیار مناسب‌تری عرضه می‌شوند و تغییر دکوراسیون هزینه‌های کمتری روی دست شما خواهد گذاشت. اما در عین حال انتخاب فرش فانتزی در فضاهای مختلف بسیار مهم است. به عبارت دیگر شما نمی‌توانید هر مدل فرشی را فقط به دلیل اینکه شکل و طرحی فانتزی دارد، در خانه پهن کنید. خرید و انتخاب فرش به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و در عین حال این فرش‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. بنابراین در ادامه انواع فرش فانتزی و کاربرد آن‌ها را در دکوراسیون فضاهای مختلف خانه بررسی می‌کنم.

انواع فرش فانتزی

خوشبختانه فرش‌های فانتزی دارای طراحی، شکل و متریال بسیار گسترده‌ای است و به همین دلیل شما می‌توانید برای دکور خانه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. علاوه بر آن انواع فرش فانتزی آن‌قدر گسترده ‌است که می‌توان از مدل‌های مناسب آن در چیدمان سنتی و کلاسیک خانه هم استفاده کرد، بدون اینکه زیبایی آن را از بین ببرد و یا اینکه به‌عنوان یک المان اضافه در دکوراسیون خانه محسوب شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین  و معروف‌ترین فرش‌های فانتزی را مرور می‌کنیم.

انواع فرش فانتزی

فرش فانتزی شگی، پشمالوی دوست داشتنی!

فرش شگی واقعا زیباست. فرشی با الیاف بسیار بلند، نرم و انعطاف‌پذیر که با استفاده از متریال مصنوعی بافته می‌شود. شگی کلمه‌ای لاتین  و به معنای موی بلند است و فرش شگی نیز با الیاف بلند خود دقیقا همین معنا را نشان می‌دهد. مدل و طراحی این فرش به شکلی است که به‌راحتی می‌توان از آن در فضاهای متفاوتی مانند ورودی خانه، راهروها، اتاق نشیمن و حتی در قسمت‌های خاصی از هتل‌ها و محیط اداری استفاده کرد.

در عین حال حتما مراقب باشید که این فرش فانتزی جذاب باوجود الیاف بلند خود، بسیار حساس و ملوس است و نمی‌توانید آن را در قسمت‌های پرترافیک خانه بیاندازید. به عبارت دیگر بهتر است مراقب این فرش باشید تا زیبایی  و انعطاف اولیه خود را برای مدت طولانی حفظ کند.

همچنین فرش شگی بسیار سبک است و در سایزهای کوچک آماده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که حمل و نقل آن بسیار آسان باشد و بتوان فرش شگی کوچک را در ماشین لباسشویی انداخت و به‌راحتی شست. در عین حال یک عیب بزرگ در این فرش وجود دارد که در موقع خرید باید به آن دقت کنید.

اگرچه الیاف بلند فرش نمایی دوست داشتنی و زیبا به فرش می‌دهد؛ اما در عین حال بهترین کگان برای جا خوش کردن گرد و غبار، ذرات آلودگی، خوراکی‌ها، حشرات و مواردی از این دست است. این موضوع باعث می‌شود که شستشوی فرش کمی سخت باشد. همچنین نتوانید این فرش را در اتاق کودک پهن کنید، زیرا احتمال آسیب و حساسیت‌های تنفسی را برای کودک افزایش می‌دهد.

فرش فانتزی شگی، پشمالوی دوست داشتنی!

کاربرد فرش فانتزی شگی

با توجه به ویژگی های فرش فانتزی شگی، به‌خوبی می‌توان کاربرد آن را هم در دکوراسیون تشخیص داد. اولین نکته این است که از پهن کردن این فرش در اتاق کودکان و افراد با حساسیت تنفسی و پوستی خودداری کنید. اما در عین حال این فرش با طراحی خاص و رنگ‌بندی خنثی، انتخاب مناسبی در دکور مدرن است و زیبایی منحصر به فردی در فضای خانه ایجاد می‌کند.

فرش فانتزی فریز، سبک و بادوام

زمانی که فرش فریز را لمس می‌کنید، کاملا بدون پرز و دارای نخ‌هایی با تابیدگی بسیار زیاد است. این نخ‌ها عامل موثری در افزایش تراکم فرش می‌شود و به همین دلیل دوام بسیار زیادی در فرش وجود دارد و انتخاب خوبی برای پهن کردن در قسمت‌های پرترافیک خانه است.

کاربرد فرش فریز در دکوراسیون

برای بافت این فرش فانتزی نیز از الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر و پلی‌پروپیلن استفاده می‌شود که به همین دلیل دارای دوام بالا و وزن سبکی است و بهترین انتخاب برای راهروها، راه‌پله و آشپزخانه است. طراحی رنگارنگ و جذاب روی فرش باعث شده که انواع مختلفی از این فرش در بازار یافت شود و بتوانید با توجه به رنگ‌های غالب در خانه گزینه بهتر را انتخاب کنید. علاوه بر آن فرش فریز دارای حالت ارتجاعی است و گزینه خوبی برای محیط تجاری محسوب می‌شود.

کاربرد فرش فریز در دکوراسیون

فرش شنل یا بلژیکی، تابلوی ابریشمی نقش‌ها

فرش بلژیکی تصویری از جذاب‌ترین طرح‌ها و نقش‌ها را در قابی از فرش به دکوراسیون خانه شما ارائه می‌دهد. یک فرش فانتزی سبک و زیبا که به دلیل متریال به کار رفته در بافت آن، به‌راحتی به سطوحی مانند سرامیک و سنگ می‌چسبد و لیز نمی‌خورد.

الیاف این فرش از مواد مصنوعی مانند ابریشم مصنوعی، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن و آکریلیک تهیه می‌شود که الیاف آکریلیک بهترین نوع آن‌ها است و انعطاف و دوام بیشتر فرش را به ارمغان می‌آورد. اگرچه این فرش زیبایی منحصر به فرد به همراه نقوش زیر و لطیفی دارد، اما نمی‌توان آن را در قسمت‌های پر رفت و آمد خانه پهن کرد؛ زیرا دوام و کیفیت خود را به‌مرور از دست می‌دهد. بنابراین بهتر است از پهن کردن این فرش زیبا در آشپزخانه، راهرو، ورودی در و سایر قسمت‌های پرترافیک خودداری کنید. اما در عین حال فضای پذیرایی به دلیل رفت و آمد کم در آن، گزینه خوبی است تا با همکاری فرش بلژیکی، زیبایی دوباره‌ای به دکوراسیون خانه اضافه کند.

فرش مراکشی، سفر به دوردست‌ها!

این فرش فانتزی زیبا نیز دکوری منحصر به فرد در فضای خانه ایجاد می‌کند . شما را به دل داستان‌های گذشته خواهد برد. فرشی با رنگ‌های ساده و خنثی و طراحی و نقوشی بسیار ساده به‌طوری که هیچ نوع تجملی در آن نخواهید دید. اما در عین حال همین سادگی به تنهای می‌تواند زیبایی بسیار زیادی به همراه داشته باشد.

نخ به کار رفته در بافت این فرش از نوع الیاف پلی‌استر است و مقاومت بسیار بالایی دارد. علاوه بر آن فرش مراکشی در ابعاد تا ۶ متر نیز تولید می‌شوند تا به‌راحتی بتوان در فضاهای مختلف از آن استفاده کرد. درنهایت اینکه طرح‌ها و نقوش این فرش دارای ریشه تاریخی و مربوط به مناطق شمالی مراکش است.

کاربرد فرش فانتزی مراکشی در دکوراسیون

این فرش به دلیل داشتن چند مزیت خاص و منحصر به فرد، گزینه بسیار مناسبی در دکور مدرن و حتی برخی از دکورهای کلاسیک محسوب می‌شود. با استفاده از این فرش می‌توانید فضایی کاملا صمیمی و خودمان به خانه بدهید و به همین دلیل در اتاق نشیمن، اتاق کودک و اتاق خواب بسیار مناسب است. نرمی و لطافت الیاف این فرش در کنار رنگ‌های ملایم و طرح‌های بسیار ساده، احساس خوشایندی از یک کفپوش راحت و نرم را برای ما به همراه می‌آورد.

علاوه بر آن دوام و مقاومت بسیار بالای الیاف فرش و کیفیت مطلوب آن، در کنار شستشوی راحت باعث می‌شود که نگهداری از این فرش آسان و راحت باشد. درنهایت اینکه رنگ‌های به کار رفته در بافت فرش کاملا خنثی هستند و این موضوع باعث می‌شود که فرش با سایر المان‌های موجود در فضا به‌خوبی هارمونی پیدا کند و در هر نوع دکوراسیونی شامل مدرن و کلاسیک قابلیت استفاده داشته باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، مجموعه گسترده‌ای از انواع فرش فانتزی وجود دارد تا به‌راحتی بتوانید گزینه مناسب‌تر برای خانه را انتخاب کنید. به‌طور مثال فرش کهنه نما یا وینتیج با ظاهر کهنه و قدیمی خود، نمایی جذاب در فضای خانه ایجاد می‌کند. فرش گبه دقیقا نمونه‌ای شبیه به گبه‌های دستباف ایرانی است تا ضخامت، طرح‌های بسیار ساده و در عین حال زیبایی را به دکور خانه دعوت کند. همین طور می‌توانید از فرش فانتزی تکه دوزی، سه بعدی، ورساچه، عشایری و بسیاری موارد دیگر در چیدمان مدرن خانه استفاده کنید و ترکیبی منحصر به فرد  در نمای آن به وجود بیاورید. اما آنچه مسلم است، اینکه تمام فرش‌های مدرن چند ویژگی شبیه به هم دارند که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

فرش فانتزی و ویژگی های آن

  • سادگی حرف اول را میزند: اولین شاخصه‌ای که در تمام فرش‌های فانتزی و مدرن مشاهده می‌کنیم، سادگی طرح‌ها و نقوشی است که در بافت آن‌ها به کار می‌رود. استفاده از طرح‌های هندسی ساده در بیشتر موارد به همراه رنگ بندی‌های ساده و کم از رنگ‌های خنثی، باعث افزایش سادگی در این فرش‌ها شده است.
  • الیاف پلی‌استر و پنبه: فاکتور بعدی در تمام فرش‌های فانتزی، استفاده از الیاف مصنوعی پلی‌استر و یا الیاف طبیعی پنبه برای بافت آن‌ها است. البته به این معنا نیست که سایر الیاف مانند آکریلیک و یا ابریشم و … در بافت این فرش‌ها به کار نمی‌رود؛ اما پنبه و پلی‌استر استفاده بیشتری دارند.
  • قیمت مناسب: سومین شاخصه در تمام فرش‌های فانتزی و فرش مدرن ۵۰۰ شانه است که قیمت آن‌ها نیست به سایر فرش‌های ماشینی و دستباف بسیار ارزان‌تر است. به همین دلیل بهترین گزینه برای تغییر دکوراسیون محسوب می‌شوند تا هزینه کمتری روی دست شما بگذارند.

فرش فانتزی و ویژگی های آن

نکات مهم در انتخاب فرش فانتزی

اگرچه فرش‌های فانتزی و مدرن در بیشتر موارد دارای طرح‌ها و نقوش ساده و رنگ‌های خنثی هستند؛ اما نمی‌توان از هر فرشی در فضاهای مختلف استفاده کرد. برای این کار بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید.

  • قبل از هر چیز به اندازه و ابعاد فرش توجه کنید و بر اساس ابعاد فضای اتاق، فرش مناسب را انتخاب کنید. کاربرد فرشی با ابعاد بسیار بزرگ و دقیقا اندازه اتاق باعث کوچک‌تر و شلوغ نشان دادن آن خواهد شد. در عین حال یک قالیچه کوچک فقط هزینه‌های اضافی روی دست شما خواهد گذاشت و نمای مناسبی در دکور ندارد.
  • باوجود اینکه انواع فرش فانتزی در بیشتر موارد دارای رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی و کرم هستند؛ اما بهتر است تا جای ممکن این رنگ با سایر المان‌های موجود در خانه دارای هارمونی و هماهنگی در رنگ باشد. علاوه بر آن سعی کنید فرش با رنگ و طرح‌های زیبایی انتخاب کنید تا تبدیل به یک نقطه کانونی قدرتمند در نمای خانه شود.
  • فرش‌های مدرن در بیشتر موارد دارای دوام کمی هستند و به همین دلیل در قسمت‌های گر ترافیک خانه قابلیت استفاده ندارند. اما در صورتی که می‌خواهید از ظاهر فرش برای مدت‌های بیشتری لذت ببرید، گزینه‌ای انتخاب کنید که با الیاف مقاوم مانند الیاف طبیعی و یا آکریلیک بافته شده باشد.

کلام آخر

انواع فرش فانتزی با طرح‌ها و نقش‌های متفاوت خود، به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید بهترین گزینه را برای دکور خانه انتخاب کنید. در عین حال ویژگی‌های فرش فانتزی به شکلی است که بیشتر این فرش‌ها دارای شباهت‌های زیادی به هم از نظر قیمت، ابعاد، متریال الیاف و رنگ‌بندی هستند. بنابراین شاید در نگاه اول تفاوتی باهم نداشته باشند. اما زمانی که با دنیای گسترده‌ای از انواع آن‌ها روبرو می‌شوید؛ خواهید دید که همه فرش‌های فانتزی برای هر فضایی مناسب نیستند. بنابراین بهتر است برای کاربرد فرش فانتزی در دکوراسیون به ابعاد فضا، نوع فرش، هارمونی رنگ‌ها و مواردی از این دست توجه کنید تا درنهایت خرید مناسبی انجام دهید.

پیشنهاد مقاله: فرش فانتزی چه کاربردی دارد؟

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن, آراستا, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 146 تاريخ : شنبه 7 خرداد 1401 ساعت: 15:08

شاید شما هم در یک خانه کوچک زندگی می‌کنید که تغییر در آن بسیار  سخت و گاهی اوقات غیرممکن است. در بیشتر موارد هم خانه‌های کوچک بدون اتاق خواب طراحی می‌شوند و کار را سخت‌تر می‌کنند. آپارتمانهایی به صورت فِلَت که بیشتر از اینکه شبیه یک خانه باشند، یک محیط چهارگوشه بدون تفکیک فضا در اختیار شما قرار می‌دهند.

خوب در این شرایط برای چیدمان وسایل مختلف خانه که هرکدام هم برای فضای خاصی در نظر گرفته شدند، کار کمی سخت خواهد شد. چطور همزمان مبلمان را برای فضای نشیمن و پذیرایی بچینیم و در عین حال تخت خواب را برای اتاق خواب قرار دهیم؛ به‌طوری که جلوی چشم نباشد و نمای بدی در خانه نداشته باشد؟ برای آشپزخانه چه تدبیری باید داشته باشیم؟!

برای تفکیک فضا در خانه‌های بودن اتاق خواب هم می‌توان چاره‌ای اندیشید؛ بنابراین نگران نباشید. در ادامه این صفحه قصد دارم راه‌های مختلفی که با کمک آن‌ها می‌توان تغییر دکوراسیونی جذاب در این مدل خانه‌ها ایجاد کرد، بررسی کنم. اگر شما هم دغدغه نداشتن اتاق خواب دارید، تا پایان این مقاله از آراستا مطالعه کنید.

جداکننده‌های فضای چوبی

اولین و سریع‌ترین راهکار برای تقسیم و تفکیک فضا و درست کردن یک اتاق خواب استفاده از پارتیشن های چوبی است. روشی مقرون به‌صرفه و اقتصادی که نیازی به بنایی و گرد و خاک‌های آن را ندارد و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید یک تغییر دکوراسیون جدید را مشاهده کنید.

در این میان اگر کمی خلاق باشید، می‌توانید از جداکننده‌هایی استفاده کنید که زیبای هنری بیشتری دارند. به‌طور مثال برای خانه‌ای با دکوراسیون و المان‌های سنتی و کلاسیک، پارتیشن های گره چینی شده واقعا زیبا و منحصر به فرد است. در عین حال اگر در کنار آن از المان‌های سنتی دیگر هم استفاده کنید تا این فضا را تقویت کنید، خواهید دید که تغییر دکوراسیون  برای چنین فضایی آن‌قدرها هم که تصور می‌کردید، سخت نیست. یک گلدان شیشه‌ای سبز رنگ با گل‌های پتوس در کنار پارتیشن چوبی با طرح‌های گره چینی قرار دهید و فضا را کاملا سنتی و شاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی ایده های جذاب برای چیدن اتاق خواب

جداکننده‌های فضای چوبی

پارتیشن شیشه‌ای در خانه بدون اتاق خواب

به غیر از پارتیشن و جداکننده‌های چوبی، می‌توان از پارتیشن های شیشه‌ای هم استفاده کرد. این جداکننده‌ها هم فضای بسیار ناچیزی از سطح زمین را اشغال می‌کنند و در عین حال گزینه خوبی برای عبور نور به سایر فضاها هستند. اما با توجه به اینکه فضای اتاق خوب به‌نوعی خصوصی محسوب می‌شود، کاربرد پارتیشن شیشه‌ای ساده روش چندان مناسبی نیست و باید برای رهایی از این مشکل هم راه چاره‌ای اندیشید.

بهترین روش این است که از پارتیشن‌هایی استفاده کنید که دارای شیشه‌های رنگی هستند. در این صورت علاوه بر مخفی کردن فضای اتاق خواب، می‌توانید از زیبایی درخشش نور در شیشه‌های رنگی هم استفاده کنید. درخشش نور در ساعاتی از روز که خورشید به فضای داخلی خانه می‌تابد، به‌راحتی رنگ‌های زیبای کاشی‌های شیشه‌ای پارتیشن را در کف خانه پهن می‌کند و زیبایی بی‌نظیری را شاهد خواهید بود.

در عین حال می‌توانید با توجه به نوع دکوراسیون خانه پارتیشن شیشه‌ای را انتخاب کنید. برای فضایی کلاسیک، از طرح‌های سنتی کمک بگیرید و در فضایی مدرن هم پارتیشن های شیشه‌ای به کار ببرید که دارای شیشه‌هایی با طرح‌های مدرن و فانتزی هستند.

پارتیشن شیشه‌ای در خانه بدون اتاق خواب

دست سازه‌های چوبی

راهکار دیگری که می‌تواند دکوراسیون خانه بدون اتاق خواب شما را زیبا و در عین حال کاربردی کند، دست سازه‌های چوبی هستند. بیشترین کاربرد این دست سازه‌ها نیز به‌عنوان پارتیشن در خانه است تا بتوان فضاهای مختلف را از هم جدا کرد و برای هرکدام از آن‌ها حد و مرزی مشخص نمود. ساخت این المان‌ها نیز کاملا به خلاقیت‌های شما و یا سازنده بستگی دارد. شاید قصد داشته باشید این کار را به یک نجار و یا کابینت ساز ماهر بسپارید تا با توجه به ابعاد فضایی که در نظر گرفتید، دست به کار شود و یک جداکننده مناسب چوبی بسازد.

به هر صورت با استفاده از دست سازه‌های چوبی علاوه بر تقسیم‌بندی فضاها می‌توان جایی برای قرار دادن تابلوها، وسایل تزئینی و یا گلدان‌های کوچک تعبیه کرد تا علاوه بر کاربردی بودن، جنبه زیبایی هم داشته باشد.

دست سازه‌های چوبی

استفاده از پرده

روش ساده، سریع و ارزان دیگری که می‌تواند تفکیک فضاها را در خانه بدون اتاق خواب ایجاد کند، استفاده از پرده است. البته این روش در گذشته‌های دور هم در خانه‌های بزرگ‌ترهای ما مرسوم بود و از آن به‌عنوان عامل جداکننده فضاها استفاده می‌کردند.

این روش هم در صورتی زیباست که با دقت زیاد انجام شود وگرنه ممکن است دکور خانه را به دوره های قدیم ببرد و نمای زشتی داشته باشد. بنابراین واقعا و بهطور کامل نمی‌توان از آن به‌عنوان روشی زیبا و جالب یاد کرد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کند که برای زیباتر شدن فضای خانه با خیال راحت از روش پارتیشن بندی و سازه‌های چوبی کمک بگیرید.

استفاده از پرده

دیوارهای کشویی

درها و دیوارهای کشویی هم روش دیگری هستند تا بدون اشغال کردن جای زیادی از سطح زمین، تقسیم فضاهای مختلف خانه را به انجام برسانید. این دیوارها در بیشتر موارد با استفاده از متریال ام دی اف ساخته می‌شوند با چند باکس ریلی باریک که در آن‌ها نصب شده، امکان باز و بسته شدن درب کشویی را فراهم می‌کنند.

این روش هم هزینه زیادی روی دست شما نمی‌گذارد و در با استفاده از آن می‌توانید در و دیوار کشویی برای اتاق خواب طراحی کنید و به‌راحتی و در صورت لزوم آن را باز و بسته کنید.

البته همه چیز را به همین تغییرات کوچک ختم نکنید. کمی هوشمندی و خلاقیت را باید چاشنی کار خود کنید و چند نکته مهم را رعایت کنید تا همه چیز به‌خوبی پیش برود. در ادامه این نکات را بررسی می‌کنم.

  • قبل از هر چیز جای اتاق خواب را در محوطه خانه مشخص کنید و بعد دست به کار شوید. فراموش نکنید که این فضا باید دور از لوله‌کشی‌های آشپزخانه باشد تا تداخلی در آن فضا ایجاد نکند.
  • سعی کنید رنگ پارتیشن‌های چوبی و یا شیشه‌ای با رنگ غالب در فضا هماهنگی داشته باشد.
  • در خانه نورپردازی کنید. خانه‌هایی که بدون اتاق خواب طراحی می‌شوند، همگی ابعاد کوچکی دارند. بنابراین سعی کنید بیشتر از همیشه از نور در خانه استفاده کنید تا آن را بزرگ و دل‌باز به نمایش بگذارید. اگر پنجره‌ها اجازه ورود نور را به خانه می‌دهند، کار شما راحت‌تر است؛ اما در غیر این صورت به سراغ نور مصنوعی بروید و قسمت‌های تاریک خانه را پرنور کنید.
  • علاوه بر نورپردازی مناسب، سعی کنید از المان‌هایی با رنگ‌های روشن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که رنگ‌های تیره به‌اندازه کافی در کوچک نشان دادن فضا قدرتمند هستند. بنابراین باید روش معکوس آن را امتحان کنید و با کاربرد رنگ‌های روشن، فضا را روشن و بزرگ‌تر نشان دهید.
  • سعی کنید تمام فضاهای خانه را به کار ببرید. گاهی اوقات ممکن است محیط خانه شما دقیقا یک مربع و یا مستطیل کامل نباشد و فضاهای مرده‌ای در آن وجود داشته باشد. به‌طور مثال کنج ستون‌ها جزء این موارد است. برای این مدل فضاها می‌توانید جایی برای نگهداری گل‌ها و یا یک کتابخانه کوچک طراحی کنید تا علاوه بر کاربردی کردن فضا، بیهوده بودن آن را از بین ببرید.
  • برای یک خانه کوچک بدون اتاق خواب، دست شما برای انتخاب هر نوع وسیله‌ای باز نیست. شما نمی‌توانید سرویس خواب و یا مبلمان بزرگی بخرید و یا اینکه هزاران مدل اکسسوری و وسایل تزئینی در قسمت‌های مختلف آن قرار دهید. بهتر است برای این فضا تمام هوشمندی خود را به کار ببرید و وسایلی انتخاب کنید که جای کمی اشغال می‌کنند. همچنین دلیلی وجود ندارد که چندین مدل وسیله تزئینی در آن استفاده کنید. در این فضا ابتدا باید به سراغ اولویت‌ها و وسایل ضروری بروید و همه آن‌ها را هم کم‌حجم و با ابعاد کوچک انتخاب کنید.
  • به‌جای خرید مبلمان استیل با حجم زیاد، به سراغ مبلمان ال بروید و یا اینکه به‌جای سرویس خواب بزرگ، از تخت‌های تاشو کمک بگیرید. بهتر است تا زمانی که در این خانه زندگی می‌کنید، فکر خرید تخت خواب‌های بزرگ با کتیبه‌های مجلل را فراموش کنید. همچنین پرده‌ها نباید پرحجم و با والانهای پر زرق و برق باشند. بهتر است از متریال حریر برای پوشاندن پنجره‌ها استفاده کنید تا حس سبکی و خلوتی فضا را تداعی کند.
  • از آینه‌ها بیشتر از همیشه کمک بگیرید. شما خانه‌ای کوچک دارید که باید برای بزرگ‌تر نشان دادن آن تلاش کنید. کاربرد آینه‌ها گزینه خوبی است که در دل‌باز، روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان دادن هر محیطی مناسب است.
  • سعی کنید وسایل و المان‌هایی بخرید که به‌جای یک کاربرد، چند استفاده مختلف را در اختیار شما قرار دهند. به‌طور مثال به‌جای خرید میز ناهارخوری، از کانتر آشپزخانه کمک بگیرید و صندلی‌های جمع و جوری اطراف آن بچینید تا علاوه بر نقش جداکنندگی فضای آشپزخانه از پذیرایی، نقش میز ناهارخوری را هم بازی کند.
  • درنهایت اینکه بهترین سبک دکوراسیون در خانه‌های بدون اتاق خواب، سبک مینیمالیستی و مدرن است که وسایل دارای حجم و ابعاد کمی هستند و رنگ‌های روشن در آن‌ها حرف اول را میزند.

دیوارهای کشویی

سخن آخر

تمام موارد ذکر شده روش‌های مناسبی هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید یک خانه کوچک و بدون اتاق خواب را سروسامان دهید و فضاهای مختلف را برای آن تعریف کنید. در این میان مهم‌ترین روش استفاده از پارتیشن‌های چوبی و شیشه‌ای است که علاوه بر سبکی و قابل حمل بودن، هزینه بسیار کمی دارند و تا مدتی که در این خانه کوچک زندگی می‌کنید، روش مناسب تفکیک فضا خواهند بود.

به نظر شما چه روش‌های دیگری وجود دارند که در کنار اقتصادی و مقرون به‌صرفه بودن، می‌توانند نقش تفکیک فضا را برای خانه‌های کوچک و بدون اتاق خواب بازی کنند؟

https://blog.arasta360.com/decoration-for-houses-without-bedrooms/
https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : آراستا, دکور, دیزاین , نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت: 18:24

در حال حاضر فرش فانتزی بهترین انتخاب برای ایجاد فضایی مدرن و خلاقانه در فضای خانه است. در عین حال این فرش‌ها با قیمت‌های بسیار مناسب‌تری عرضه می‌شوند و تغییر دکوراسیون هزینه‌های کمتری روی دست شما خواهد گذاشت. اما در عین حال انتخاب فرش فانتزی در فضاهای مختلف بسیار مهم است. به عبارت دیگر شما نمی‌توانید هر مدل فرشی را فقط به دلیل اینکه شکل و طرحی فانتزی دارد، در خانه پهن کنید. خرید و انتخاب فرش به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و در عین حال این فرش‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. بنابراین در ادامه انواع فرش فانتزی و کاربرد آن‌ها را در دکوراسیون فضاهای مختلف خانه بررسی می‌کنم.

انواع فرش فانتزی

خوشبختانه فرش‌های فانتزی دارای طراحی، شکل و متریال بسیار گسترده‌ای است و به همین دلیل شما می‌توانید برای دکور خانه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. علاوه بر آن انواع فرش فانتزی آن‌قدر گسترده ‌است که می‌توان از مدل‌های مناسب آن در چیدمان سنتی و کلاسیک خانه هم استفاده کرد، بدون اینکه زیبایی آن را از بین ببرد و یا اینکه به‌عنوان یک المان اضافه در دکوراسیون خانه محسوب شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین و معروف‌ترین فرش‌های فانتزی را مرور می‌کنیم.

انواع فرش فانتزی

فرش فانتزی شگی، پشمالوی دوست داشتنی!

فرش شگی واقعا زیباست. فرشی با الیاف بسیار بلند، نرم و انعطاف‌پذیر که با استفاده از متریال مصنوعی بافته می‌شود. شگی کلمه‌ای لاتین  و به معنای موی بلند است و فرش شگی نیز با الیاف بلند خود دقیقا همین معنا را نشان می‌دهد. مدل و طراحی این فرش به شکلی است که به‌راحتی می‌توان از آن در فضاهای متفاوتی مانند ورودی خانه، راهروها، اتاق نشیمن و حتی در قسمت‌های خاصی از هتل‌ها و محیط اداری استفاده کرد.

در عین حال حتما مراقب باشید که این فرش فانتزی جذاب باوجود الیاف بلند خود، بسیار حساس و ملوس است و نمی‌توانید آن را در قسمت‌های پرترافیک خانه بیاندازید. به عبارت دیگر بهتر است مراقب این فرش باشید تا زیبایی  و انعطاف اولیه خود را برای مدت طولانی حفظ کند.

همچنین فرش شگی بسیار سبک است و در سایزهای کوچک آماده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که حمل و نقل آن بسیار آسان باشد و بتوان فرش شگی کوچک را در ماشین لباسشویی انداخت و به‌راحتی شست. در عین حال یک عیب بزرگ در این فرش وجود دارد که در موقع خرید باید به آن دقت کنید.

اگرچه الیاف بلند فرش نمایی دوست داشتنی و زیبا به فرش می‌دهد؛ اما در عین حال بهترین کگان برای جا خوش کردن گرد و غبار، ذرات آلودگی، خوراکی‌ها، حشرات و مواردی از این دست است. این موضوع باعث می‌شود که شستشوی فرش کمی سخت باشد. همچنین نتوانید این فرش را در اتاق کودک پهن کنید، زیرا احتمال آسیب و حساسیت‌های تنفسی را برای کودک افزایش می‌دهد.

کاربرد فرش فانتزی شگی

با توجه به ویژگی های فرش فانتزی شگی، به‌خوبی می‌توان کاربرد آن را هم در دکوراسیون تشخیص داد. اولین نکته این است که از پهن کردن این فرش در اتاق کودکان و افراد با حساسیت تنفسی و پوستی خودداری کنید. اما در عین حال این فرش با طراحی خاص و رنگ‌بندی خنثی، انتخاب مناسبی در دکور مدرن است و زیبایی منحصر به فردی در فضای خانه ایجاد می‌کند.

فرش فانتزی فریز، سبک و بادوام

زمانی که فرش فریز را لمس می‌کنید، کاملا بدون پرز و دارای نخ‌هایی با تابیدگی بسیار زیاد است. این نخ‌ها عامل موثری در افزایش تراکم فرش می‌شود و به همین دلیل دوام بسیار زیادی در فرش وجود دارد و انتخاب خوبی برای پهن کردن در قسمت‌های پرترافیک خانه است.

کاربرد فرش فریز در دکوراسیون

برای بافت این فرش فانتزی نیز از الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر و پلی‌پروپیلن استفاده می‌شود که به همین دلیل دارای دوام بالا و وزن سبکی است و بهترین انتخاب برای راهروها، راه‌پله و آشپزخانه است. طراحی رنگارنگ و جذاب روی فرش باعث شده که انواع مختلفی از این فرش در بازار یافت شود و بتوانید با توجه به رنگ‌های غالب در خانه گزینه بهتر را انتخاب کنید. علاوه بر آن فرش فریز دارای حالت ارتجاعی است و گزینه خوبی برای محیط تجاری محسوب می‌شود.

فرش شنل یا بلژیکی، تابلوی ابریشمی نقش‌ها

فرش بلژیکی تصویری از جذاب‌ترین طرح‌ها و نقش‌ها را در قابی از فرش به دکوراسیون خانه شما ارائه می‌دهد. یک فرش فانتزی سبک و زیبا که به دلیل متریال به کار رفته در بافت آن، به‌راحتی به سطوحی مانند سرامیک و سنگ می‌چسبد و لیز نمی‌خورد.

الیاف این فرش از مواد مصنوعی مانند ابریشم مصنوعی، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن و آکریلیک تهیه می‌شود که الیاف آکریلیک بهترین نوع آن‌ها است و انعطاف و دوام بیشتر فرش را به ارمغان می‌آورد. اگرچه این فرش زیبایی منحصر به فرد به همراه نقوش زیر و لطیفی دارد، اما نمی‌توان آن را در قسمت‌های پر رفت و آمد خانه پهن کرد؛ زیرا دوام و کیفیت خود را به‌مرور از دست می‌دهد. بنابراین بهتر است از پهن کردن این فرش زیبا در آشپزخانه، راهرو، ورودی در و سایر قسمت‌های پرترافیک خودداری کنید. اما در عین حال فضای پذیرایی به دلیل رفت و آمد کم در آن، گزینه خوبی است تا با همکاری فرش بلژیکی، زیبایی دوباره‌ای به دکوراسیون خانه اضافه کند.

فرش شنل یا بلژیکی، تابلوی ابریشمی نقش‌ها

فرش مراکشی، سفر به دوردست‌ها!

این فرش فانتزی زیبا نیز دکوری منحصر به فرد در فضای خانه ایجاد می‌کند . شما را به دل داستان‌های گذشته خواهد برد. فرشی با رنگ‌های ساده و خنثی و طراحی و نقوشی بسیار ساده به‌طوری که هیچ نوع تجملی در آن نخواهید دید. اما در عین حال همین سادگی به تنهای می‌تواند زیبایی بسیار زیادی به همراه داشته باشد.

نخ به کار رفته در بافت این فرش از نوع الیاف پلی‌استر است و مقاومت بسیار بالایی دارد. علاوه بر آن فرش مراکشی در ابعاد تا 6 متر نیز تولید می‌شوند تا به‌راحتی بتوان در فضاهای مختلف از آن استفاده کرد. درنهایت اینکه طرح‌ها و نقوش این فرش دارای ریشه تاریخی و مربوط به مناطق شمالی مراکش است.

فرش مراکشی، سفر به دوردست‌ها!

کاربرد فرش فانتزی مراکشی در دکوراسیون

این فرش به دلیل داشتن چند مزیت خاص و منحصر به فرد، گزینه بسیار مناسبی در دکور مدرن و حتی برخی از دکورهای کلاسیک محسوب می‌شود. با استفاده از این فرش می‌توانید فضایی کاملا صمیمی و خودمان به خانه بدهید و به همین دلیل در اتاق نشیمن، اتاق کودک و اتاق خواب بسیار مناسب است. نرمی و لطافت الیاف این فرش در کنار رنگ‌های ملایم و طرح‌های بسیار ساده، احساس خوشایندی از یک کفپوش راحت و نرم را برای ما به همراه می‌آورد.

علاوه بر آن دوام و مقاومت بسیار بالای الیاف فرش و کیفیت مطلوب آن، در کنار شستشوی راحت باعث می‌شود که نگهداری از این فرش آسان و راحت باشد. درنهایت اینکه رنگ‌های به کار رفته در بافت فرش کاملا خنثی هستند و این موضوع باعث می‌شود که فرش با سایر المان‌های موجود در فضا به‌خوبی هارمونی پیدا کند و در هر نوع دکوراسیونی شامل مدرن و کلاسیک قابلیت استفاده داشته باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، مجموعه گسترده‌ای از انواع فرش فانتزی وجود دارد تا به‌راحتی بتوانید گزینه مناسب‌تر برای خانه را انتخاب کنید. به‌طور مثال فرش کهنه نما یا وینتیج با ظاهر کهنه و قدیمی خود، نمایی جذاب در فضای خانه ایجاد می‌کند. فرش گبه دقیقا نمونه‌ای شبیه به گبه‌های دستباف ایرانی است تا ضخامت، طرح‌های بسیار ساده و در عین حال زیبایی را به دکور خانه دعوت کند. همین طور می‌توانید از فرش فانتزی تکه دوزی، سه بعدی، ورساچه، عشایری و بسیاری موارد دیگر در چیدمان مدرن خانه استفاده کنید و ترکیبی منحصر به فرد  در نمای آن به وجود بیاورید. اما آنچه مسلم است، اینکه تمام فرش‌های مدرن چند ویژگی شبیه به هم دارند که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

فرش فانتزی و ویژگی های آن

  • سادگی حرف اول را میزند: اولین شاخصه‌ای که در تمام فرش‌های فانتزی و مدرن مشاهده می‌کنیم، سادگی طرح‌ها و نقوشی است که در بافت آن‌ها به کار می‌رود. استفاده از طرح‌های هندسی ساده در بیشتر موارد به همراه رنگ بندی‌های ساده و کم از رنگ‌های خنثی، باعث افزایش سادگی در این فرش‌ها شده است.
  • الیاف پلی‌استر و پنبه: فاکتور بعدی در تمام فرش‌های فانتزی، استفاده از الیاف مصنوعی پلی‌استر و یا الیاف طبیعی پنبه برای بافت آن‌ها است. البته به این معنا نیست که سایر الیاف مانند آکریلیک و یا ابریشم و … در بافت این فرش‌ها به کار نمی‌رود؛ اما پنبه و پلی‌استر استفاده بیشتری دارند.
  • قیمت مناسب: سومین شاخصه در تمام فرش‌های فانتزی و مدرن است که قیمت آن‌ها نیست به سایر فرش‌های ماشینی و دستباف بسیار ارزان‌تر است. به همین دلیل بهترین گزینه برای تغییر دکوراسیون محسوب می‌شوند تا هزینه کمتری روی دست شما بگذارند.

نکات مهم در انتخاب فرش فانتزی

اگرچه فرش‌های فانتزی و مدرن در بیشتر موارد دارای طرح‌ها و نقوش ساده و رنگ‌های خنثی هستند؛ اما نمی‌توان از هر فرشی در فضاهای مختلف استفاده کرد. برای این کار بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید.

  • قبل از هر چیز به اندازه و ابعاد فرش توجه کنید و بر اساس ابعاد فضای اتاق، فرش مناسب را انتخاب کنید. کاربرد فرشی با ابعاد بسیار بزرگ و دقیقا اندازه اتاق باعث کوچک‌تر و شلوغ نشان دادن آن خواهد شد. در عین حال یک قالیچه کوچک فقط هزینه‌های اضافی روی دست شما خواهد گذاشت و نمای مناسبی در دکور ندارد.
  • باوجود اینکه انواع فرش فانتزی در بیشتر موارد دارای رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی و کرم هستند؛ اما بهتر است تا جای ممکن این رنگ با سایر المان‌های موجود در خانه دارای هارمونی و هماهنگی در رنگ باشد. علاوه بر آن سعی کنید فرش با رنگ و طرح‌های زیبایی انتخاب کنید تا تبدیل به یک نقطه کانونی قدرتمند در نمای خانه شود.
  • فرش‌های مدرن در بیشتر موارد دارای دوام کمی هستند و به همین دلیل در قسمت‌های گر ترافیک خانه قابلیت استفاده ندارند. اما در صورتی که می‌خواهید از ظاهر فرش برای مدت‌های بیشتری لذت ببرید، گزینه‌ای انتخاب کنید که با الیاف مقاوم مانند الیاف طبیعی و یا آکریلیک بافته شده باشد.

کلام آخر

انواع فرش فانتزی با طرح‌ها و نقش‌های متفاوت خود، به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید بهترین گزینه را برای دکور خانه انتخاب کنید. در عین حال ویژگی‌های فرش فانتزی به شکلی است که بیشتر این فرش‌ها دارای شباهت‌های زیادی به هم از نظر قیمت، ابعاد، متریال الیاف و رنگ‌بندی هستند. بنابراین شاید در نگاه اول تفاوتی باهم نداشته باشند. اما زمانی که با دنیای گسترده‌ای از انواع آن‌ها روبرو می‌شوید؛ خواهید دید که همه فرش‌های فانتزی برای هر فضایی مناسب نیستند. بنابراین بهتر است برای کاربرد فرش فانتزی در دکوراسیون به ابعاد فضا، نوع فرش، هارمونی رنگ‌ها و مواردی از این دست توجه کنید تا درنهایت خرید مناسبی انجام دهید. فروشگاه زیلوکس دارای انواع فرش های فانتزی با بهترین کیفیت عرضه می کند، خرید خود را همراه با ارسال رایگان فرش از فروشگاه زیلوکس انجام دهید.

 

https://zilux.ir/features-of-fancy-rugs/

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن, آراستا, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 440 تاريخ : يکشنبه 1 خرداد 1401 ساعت: 12:29